- קבל קישור
- X
- אימייל
- אפליקציות אחרות
**רק שתבינו איפה אנחנו מבחינת לוח הזמנים, התאריך הוא עשירי באפריל, ערב חג הפסח**
קמנו בבוקר והזדרזנו ללכת לתחנת האוטובוס שמשם יוצאים האוטובוסים של חברת greyhound. בבית המלון Four Points Sherton, היו נחמדים והציעו להזמין לנו מונית אבל הודענו להם שאנחנו רק צריכים לחצות כביש.
למזלנו Pen Station הייתה בדיוק מעבר לכביש, נגררנו דיי בסרבול עם 2 מזוודות גדולות, 2 מזוודות טרולי קטנות ו 2 תיקי גב, האמת זה לא קל. טיפ! אם אתם יודעים מתי אתם מתכוונים לעזוב את ניו יורק עדיף שתזמינו כרטיסי אוטובוס מראש. עכשיו בטח תשאלו "למה לא לקחתם רכבת ונסעתם עם כל השבורים באוטובוס? שאלה טובה! רכבת עולם באזור ה - 150$, לכן אם אתם רוצים כבר להתפנק, עדיף שתקחו טיסה, אם אתם יכולים לסבול כמה שעות באוטובוס - צאו מוקדם, תקנו כרטיסים ותקחו אוטובוס ישיר לוושינגטון.
לפני שעולים לאוטובוס חשוב לזכור כי צריך לעבור עם המזוודות בעמדה שבה שוקלים לכם את המזוודות הגדולות כדי לוודא שהן עומדות במשקל הרצוי (בסביבות 20 קילו, כמו לטיסה). העליה לאוטובוס מאוד מסודרת בארצות הברית העליה מחולקת ל - 6 קבוצות בהן כל קבוצה מחולקת לפי מספר הכסא אותו קבלתם, כעיקרון אין מקומות שמורים\מסומנים אז עדיף לתפוס את תחילת\סוף האוטובוס. אנחנו התפצלנו וכל אחד ישב ליד אמריקאית מלאה שנחרה לנו באוזן, לא מחזה מלבב.
מטען נייד, מוזיקה, קצת אינטרנט ואולי נמנום קל יעבירו לכם את הנסיעה בכיף.
אנחנו השגנו כרטיסים עם עצירה בבולטימור ומשם אוטובוס המשך לוושינגטון. האמת, לא אידאלי אבל לא כזה נורא עם Wi-Fi ותא שרותים (לפיפי בלבד). בנוסף, לכל נהג יש את הקטע שלו "והבדיחות בטיחות" שלו בתחילת הנסיעה כגון "אם תנחרו אני אאלץ לעשות לכם בושות ולקרוא לכם ברמקול" או "אסור לצלם כי זו עברה פלילית ואני בטוח שאתם לא רוצים לבלות את המשך הערב במעצר". זו חוויה לראות את הנוסעים האמריקאים מסביבכם למי שרוצה לחסוך כסף ולא ליסוע ברכבת בעלות של כרטיס טיסה או לחלופין לראות סדרה אמריקאית בשידור חי מול העיניים שלכם באווירת האוטובוס (סביבות 180 דולר לזוג).
ההחלפה בבולטימור טיפה מלחיצה, רק מפאת העבודה שלא רצינו לפספס את האוטובוס הבא, אבל ברגע שמבינים שצריך לחכות קצת יותר משעה אז נרגעים, יושבים ואפילו מספיקים לשתות קצת קפה. אנחנו קנינו כרטיסים לסדר פסח בשעה 19:30 בכנסייה בטיסטית שממוקמת 3 דקות מהמלון.
בשעה טובה הגענו לוושטינגטון בשעה 3. נכנסנו למלון חדש בשם POD DC, למלון יש סטייל חדש המכיל חדרים פצפונים ומתוחכמים וממוקם במיקום מרכזי וושינגטון הבירה (רבע שעה הליכה מהבית הלבן). המיקום מצוין, על צ'יינה טאון. הגענו לחדר, זרקנו את המזוודות ויצאנו למוזיאון המודיעין.
למרות הלו"ז הלחוץ ועצם העובדה שמארי כעסה עלי שדחפתי את המוזיאון ביום כדי לחוץ (ובצדק), אני חייב לציין שהמוזיאון היה מאוד מעניין, הוא ממוקם במרחק 3 דקות הליכה מהמלון. אם אתם מגיעים עם ילדים בגילאי 10-15 וזמן פנוי, המוזיאון יכול לשרוף לכם בסביבות השעתיים או יותר.

אנחנו מיצינו בשעה אחת את מוזיאון המודיעין וחזרנו לסדר פסח באזור המלון, השעה הייתה כבר 18:30 אולם היה לנו שעה להתארגן ואני אישית לא הייתי לחוץ. הגענו לחדר הקטנטן ונכנסתי להתקלח, התוודתי לכך שהמים לא חמים במשך 10 דקות כאשר המים פתוחים - התקשרתי לקבלה ודרשתי להחליף חדר כי יש לנו ארוע תוך פחות משעה, תוך רבע שעה אספנו את עצמנו ועברנו חדר. התקלחנו, התארגנו ועפנו החוצה במהירות. אין ספק שזה לא אולטימטיבי, אבל המלון חדש ויש לו כמה חבלי לידה.ANY WAY, הצטרפנו לסדר פסח שאורגן על ידי ארגון שנקרא 2239, זהו ארגון של צעירים יהודים בני 22-39 כנספח של הזרוע היהודית בוושינגטון. אם אתם מגיעים בערב שישי או בחג ואתם זורמים עם חבר'ה צעירים, זה המקום בשבילכם. ישבנו במקרה בשולחן של צעירים יהודים מרחבי ארצות הברית שכל אחד הגיע לוושינגטון מסיבה אחרת. יש לציין שאנחנו היינו הישראלים היחידים בארוע. מתברר שבכנסיה הזו הקציבו חדר במיוחד לארוע הזה, כמו כן הייתה ניידת משטרה בחוץ בשביל הביטחון. התפילות, הברכות והאווירה מילאו לי את החלל של החג שאני מודה שהיה חסר לי. היה מצחיק, כל אחד הקריא חלק אחר בהגדה, שאלנו אחד את השני שאלות, למדנו על התרבויות השונות ואפילו מצאנו זוג חברים לבלות איתם ביום שלמחרת. ולקראת סוף הערב אפילו הרמנו צ'ייסר (כשר) עם הרב.
יצאנו מהאירוע מאושרים אחרי שהחלפנו טלפונים ודפי פייסבוק עם כל החברים בשולחן.
חזרנו למלון אחרי סיבוב אוריינטציה קצר באזור כמו שאני מאמין בו והלכנו לישון.
כך פתחנו את וושינגטון באווירה טובה ומוכן ליום שלמחרת!









תגובות
הוסף רשומת תגובה
תודה על התגובה, אני ומארי נשמח להגיב לך בהקדם.
המשך יום מצוין.